0
0

تنظیمات قالب

ابوبکر البغدادی رهبر خودخوانده داعش در سوریه کشته شد

نویسنده: مدیریت سایت 05 آبان 1398

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر خود خوانده داعش در سوریه را به‌طور رسمی تایید کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در کاخ سفید گفت: «شب گذشته ایالات متحده آمریکا، رهبر شماره یک تروریست‌های جهان را به دست عدالت سپرد.»

 

او افزود: «ابوبکر البغدادی مرده است. او بنیانگذار و رهبر داعش بود؛ بی‌رحمانه‌ترین و خشن‌ترین سازمان تروریستی در جهان.»

وی با تاکید بر این نکته که ایالات متحده آمریکا، سالها در جست‌وجو البغدادی بود، تاکید کرد: «دستگیری یا کشتن البغدادی اولویت نخست امنیت ملی در دولت من بوده است.»

وی همچنین تصریح کرد که هیچ نیروی آمریکایی در این عملیات کشته نشده است اما در مقابل نیروهای البغدادی جزو کشته ‌شده‌ها هستند.

نیروهای دموکراتیک سوریه: دست راست البغدادی نیز کشته شد

فرهاد عبدی شاهین، از فرماندهان ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه (اس دی اف) که با نام مظلوم عبدی یا مظلوم کوبانی نیز مشهور است، در توییتر اعلام کرد که ابوحسن المهاجر، سخنگوی داعش و دست راست ابوبکر بغدادی نیز در شهر مرزی جرابلس در استان حلب سوریه کشته شده است.

 

او اعلام کرد که این عملیات در هماهنگی مستقیم نیروهای اطلاعاتی (اس دی اف) با نظامیان آمریکا انجام شده است.

 

جزییات کشته شدن البغدادی از زبان دونالد ترامپ

وی درباره جزییات کشته شدن البغدادی گفت: «او پس از فرار وارد در انتهای یک تونل و با فریاد و فغان کشته شد. یازده کودک خردسال از خانه [محل اختفا] بدون جراحتی خارج شدند.»

رئیس جمهوری آمریکا افزود: «البغدادی با سه کودکش به انتهای تونل رسید و سگ‌های ما او را دنبال می‌کردند. در نهایت جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد و همراه سه کودک کشته شد. بدن او بر اثر انفجار تکه تکه شد. بر اثر انفجار تونل فرو ریخت. نیروهای آمریکا برای اینکه به بقایای جسد وی دسترسی پیدا کنند باید آوارها را کنار می‌زدند. آزمایش دی‌ان‌ای و شناسایی در محل انجام و نمونه‌های بیشتر نیز منتقل شد.»

دونالد ترامپ تاکید کرد که عملیات نیروهای آمریکایی در سایه حضور سنگین نیروهای روس، سوریه و ترکیه در منطقه انجام شد. وی همچنین به حضور دو زن با جلیقه انفجاری اشاره کرد و افزود: «این دو فرصت نکردند که جلیقه‌های خود را منفجر کنند.»

به گفته وی به هلی کوپترهای آمریکا تیراندازی شده و گلوله‌هایی به آنها اصابت کرده است اما در پرواز هلی کوپترها خللی وارد نشده است.